Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Vin På Bordet
CVR-nr: 45400875
Gørdingvej 5, 6771 Gredstedbro 
Mailadresse: info@vinpaabordet.dk 
Telefonnummer: +45 22 32 10 18 

 

Betaling

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Vi modtager betaling med de fleste betalingskort såsom Dankort/VISA-dankort, Visa Electron, Mastercard samt Mobilepay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes fra vores lager. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

 

Fragt

Leveringstid: 2-4 dage. 

Danske Fragtmænd - generelt

Varer leveres som udgangspunkt fra dag til dag. Dog leveres der ikke lørdage, søndage og helligdage. 

OBS! Der leveres ikke til ikke-brofaste øer. 

Levering af dine varer anses for sket, når du har fået varen udleveret. Er du ikke hjemme, anses levering for sket efter at fragtmanden har stillet varen på det af dig anviste sted. Varen leveres i dette tilfælde uden kvittering, og du bærer selv ansvaret for varen. Alle private forsendelser leveres som udgangspunkt uden kvittering. Du skal tage stilling til hvor pakken skal leveres i chekck-out.

Derfor skal beskedfeltet til fragtmanden altid udfyldes, så forsendelsen kan stilles der, hvor man ønsker det, i tilfælde af, at ingen er på adressen mellem kl. 08:00-16:00.

Bor man i etageejendom med kode på døren, kan fragtmanden i nogle tilfælde blive nødt til at tage forsendelsen med retur og prøve levering senere eller næste dag. Kan fragtmanden komme ind i opgangen, bliver forsendelsen leveret foran døren til kundens lejlighed. Ved levering i etageejendom må man regne med levering i stueetagen, hvis der ikke forefindes elevator i ejendommen.

Danske Fragtmænd - Privat 

Til ikke-brofaste øer leveres med Danske Fragtmænd Privat.

Fragtpriser for Danske Fragtmænd Privat KUN til ikke-brofaste øer: 

Ordrestørrelse: 0-999 kr.            Fragt pris: 95 kr.  

Køb over 999 kr.                         Fragt pris: 0 kr. 

 

Aldersgrænse 

For at køb alkoholiske drikke skal du være fyldt 18 år. 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@vinpaabordet.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende en eller flere varer retur, selvom de er købt i en ordre.


Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Vin 

Ingen fortrydelsesret: 

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.  
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.   
  • Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk hjem til dig eller til din arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der regelmæssigt bringer varer ud i dit område,

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.


(Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen. 

Varen sendes til:

Gørdingvej 5, Jernvedlund 

6771 Gredstedbro 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Gørdingvej 5, Jernvedlund, 6771 Gredstedbro 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@vinpaabordet.dk. 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Vin På Bordet og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på vinpåbordet.dk er Vin På Bordet. 
 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@vinpaabordet.dk

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20-08-2025

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular